Nasze Studia uwzględniają m. in. następujące zagadnienia:
- zwiększające się znaczenie i potrzeba autorytetów, przywódców, szefów, mentorów, coachów i umiejętność odpowiedzi na te potrzeby;
- rozpowszechnienie kontaktów zdalnych a jednocześnie wzrost wartości relacji bezpośrednich: zdobycie kompetencji w relacjach zdalnych, doskonalenie kompetencji społecznych w kontaktach osobistych i zawodowych;
- rozwijanie szeroko rozumianego dobrostanu psychofizycznego własnego i innych;
- umiejętność trafnej oceny i odpowiedniej reakcji na zjawiska patologiczne w przestrzeni społecznej (mobbing, bullying, stalking, nadużycia seksualne, cancel culture i in);
- odchodzenie od hierarchicznej kultury, m. in. tzw. kultury folwarcznej, w obszarze pracy, szkoły, rodziny;
- zmiany demograficzne: zmieniające się oczekiwania kolejnych pokoleń, różnice międzygeneracyjne, problemy dzieci i młodzieży, starzejące się społeczeństwo.
Na studiach będzie można zdobyć przydatne umiejętności (uważność, empatyczne towarzyszenie, otwartość, złożoność poznawcza, wielowymiarowe postrzeganie rzeczywistości, rozumienie dynamiki procesów psychodynamicznych), a także uzyskać szerszą perspektywę rozumienia współczesnego świata. Zajęcia będą prowadzili eksperci w swoich dziedzinach, ponadto zapowiadamy spotkania ze specjalnymi gośćmi.
Program Ramowy Studiów Podyplomowych
MODUŁ 1: Rozwój osobisty
- Efektywna komunikacja
- Dbanie o dobrostan emocjonalny i fizyczny
- Zasady i dylemat etyczne w przestrzeni społecznej
- Osobowość i jej wpływ na relacje w przestrzeni społecznej
- Mentalizacja
- Przywódca, coach, szef, trener- trening osobisty
- Mechanizmy poznawcze w pracy rozwojowej z ludźmi
- Grupa treningowo-interpersonalna w formule tzw. Grupy Otwarcia ®
MODUŁ 2: Praca z zespołem, grupą
- Grupa i jej dynamika, proces grupowy, procesy interpersonalne
- Planowanie i organizacja treningów, szkoleń, zebrań oraz ważnych rozmów
- Nowoczesne technologie, gry, symulacja, tryb on-line
- Trening praktycznych umiejętności trenerskich
- Kultura organizacyjna, typy i funkcjonowanie organizacji oraz status ról: lidera, coacha, mentora, trenera, facylitatora
MODUŁ 3: Praktyczne, indywidualne kompetencje.
- Grupy tutorskie-superwizja
- Pojęcie mentoringu współcześnie, rola autorytetu
- Prorozwojowa kariera
- Teoria i praktyka coachingu
- Wykłady gościnne (m.in. Justyna Dąbrowska, prof. Bogdan de Barbaro, Agnieszka Holland, Ewa Ewart, Bożena Maciek-Haściło)