Nasze Studia uwzględniają m. in. następujące zagadnienia:

  • zwiększające się znaczenie i potrzeba autorytetów, przywódców, szefów, mentorów, coachów i umiejętność odpowiedzi na te potrzeby;
  • rozpowszechnienie kontaktów zdalnych a jednocześnie wzrost wartości relacji bezpośrednich: zdobycie kompetencji w relacjach zdalnych, doskonalenie kompetencji społecznych w kontaktach osobistych i zawodowych;
  • rozwijanie szeroko rozumianego dobrostanu psychofizycznego własnego i innych;
  • umiejętność trafnej oceny i odpowiedniej reakcji na zjawiska patologiczne w przestrzeni społecznej (mobbing, bullying, stalking, nadużycia seksualne, cancel culture i in);
  • odchodzenie od hierarchicznej kultury, m. in. tzw. kultury folwarcznej, w obszarze pracy, szkoły, rodziny;
  • zmiany demograficzne: zmieniające się oczekiwania kolejnych pokoleń, różnice międzygeneracyjne, problemy dzieci i młodzieży, starzejące się społeczeństwo.

Na studiach będzie można zdobyć przydatne umiejętności (uważność, empatyczne towarzyszenie, otwartość, złożoność poznawcza, wielowymiarowe postrzeganie rzeczywistości, rozumienie dynamiki procesów psychodynamicznych), a także uzyskać szerszą perspektywę rozumienia współczesnego świata. Zajęcia będą prowadzili eksperci w swoich dziedzinach, ponadto zapowiadamy spotkania ze specjalnymi gośćmi.

Program Ramowy Studiów Podyplomowych

MODUŁ 1: Rozwój osobisty

  • Efektywna komunikacja
  • Dbanie o dobrostan emocjonalny i fizyczny
  • Zasady i dylemat etyczne w przestrzeni społecznej
  • Osobowość i jej wpływ na relacje w przestrzeni społecznej
  • Mentalizacja
  • Przywódca, coach, szef, trener- trening osobisty
  • Mechanizmy poznawcze w pracy rozwojowej z ludźmi
  • Grupa treningowo-interpersonalna w formule tzw. Grupy Otwarcia ®

MODUŁ 2: Praca z zespołem, grupą

  • Grupa i jej dynamika, proces grupowy, procesy interpersonalne
  • Planowanie i organizacja treningów, szkoleń, zebrań oraz ważnych rozmów
  • Nowoczesne technologie, gry, symulacja, tryb on-line
  • Trening praktycznych umiejętności trenerskich
  • Kultura organizacyjna, typy i funkcjonowanie organizacji oraz status ról: lidera, coacha, mentora, trenera, facylitatora

MODUŁ 3: Praktyczne, indywidualne kompetencje.

  • Grupy tutorskie-superwizja
  • Pojęcie mentoringu współcześnie, rola autorytetu
  • Prorozwojowa kariera
  • Teoria i praktyka coachingu
  • Wykłady gościnne (m.in. Justyna Dąbrowska, prof. Bogdan de Barbaro, Agnieszka Holland, Ewa Ewart, Bożena Maciek-Haściło)