Formularz zapisów

Jak radzić sobie z niepokojem

W zmaganiach z lękiem możesz wypróbować następującą technikę:

1. Zauważ i uznaj sama przed sobą niepokój, który cię zaczyna ogarniać.
2. Zatrzymaj się, nie reaguj tak jak zwykle. W ogóle nie reaguj. Zatrzymaj się i oddychaj.
3. Powiedz sobie, że te myśli i uczucia biorą się z niepewności. Potrzebujesz pewności, ale w tym momencie poszukiwanie jej na zewnątrz nie będzie pomocne. Nie wierz we wszystko, co myślisz. Myśli nie są faktami.
4. Odpuść pojawiające się w tobie uczucia. One przeminą. Nie musisz natychmiast na nie odpowiadać. Możesz wyobrazić sobie, jak odpływają…
5. Badaj bieżącą chwilę. Skup się na oddychaniu. Skup się na gruncie pod stopami. Rozejrzyj się wokół i zauważ to, co widzisz, słyszysz, czego dotykasz, co czujesz węchem. Teraz, w tej chwili. Następnie skup się na czymś innym – czymś, co chcesz zrobić, może na tym co robiłaś zanim zauważyłaś, że się martwisz – uważnie i z pełną koncentracją.

Tłumaczenie własne
Materiał źródłowy: Anxiety UK

Artykuły

Wszelkie prawa zastrzeżone przez Laboratorium Psychoedukacji - Instytut Treningu i Psychoterapii
realizacja: estinet.pl