Wczoraj, po 11 miesiącach, kilkudziesięciu weekendach, 320 godzinach zajęć, tygodniu grupy otwarcia, 66 godzinach spędzonych w samolotach i wielokrotności tego na lotniskach i w pociągach, dojeżdżając i dolatując co 2 tygodnie z Londynu do Warszawy i po niezłej tułaczce przez własną dusze, emocjonalność, przekonania i umiejętności skończyłam studia podyplomowe dla trenerów biznesu, oświaty i administracji w @laboratorium Psychoedukacji i @SWPS. Odkryłam wiele w sobie i odkryłam, że kocham, ale to kocham się uczyć. Poznałam przyjaciół na całe życie i wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie i autentycznie mogę stwierdzić, że jestem mądrzejsza niż byłam i wiem, że nigdy nie chcę przestawać się uczyć. Życie jest szalone, a ja razem z nim i to jest jedna z tych rzeczy, które dzięki temu szaleństwu skończyłam z oceną bardzo dobry na koniec

Maria SkołożyńskaTwórczyni Akcji “Podzielmy się posiłkami z bezdomnymi”

Podyplomowe Studium Trenerów Grupowych było dla mnie, przede wszystkim dużą dawką doświadczenia. Dzięki ćwiczeniom (a jest to przeszło 80% zajęć), w czasie których pracowałem z grupą i analizie video mogłem poprawić swój warsztat – czego efekty widzę teraz w pracy na swoich warsztatach. Duża dawka wiedzy daje mi poczucie kompetencji, i możliwość świadomego obserwowania procesu grupowego. Poza tym mogłem poznać ludzi, którzy tak jak ja pracują lub chcą pracować z ludźmi. Jestem wdzięczny również za to, że mogłem przyjrzeć się swojej motywacji do tego typu pracy i zobaczyć siebie w pracy z trudnymi sytuacjami mogącymi pojawić się w grupie. Podsumowując to co dostałem dzięki Studium, myślę że doświadczyłem esencji pracy trenera i zdobyłem dużo wiedzy, teraz ode mnie zależy co z tym zrobię, dziękuję.

Wojciech TrzaskowskiEdukator dramy Terapeuta dorosłych osób z autyzmem

Przez zrządzenie losu przez kilka lat pracowałam w administracji państwowej jednak wewnętrznie czułam, że powinnam rozwijać i wykorzystywać swój wrodzony potencjał do komunikowania się z ludźmi i entuzjazm dla dobrej sprawy. Od zawsze marzyłam o pracy trenera. Potrzebowałam dla siebie jedynie więcej edukacji w tym zakresie, dlatego szukałam adresu, dzięki któremu poznam trenerski alfabet, czyli właściwe narzędzia, które będę stosować w swojej pracy trenera. Wiele zajęć było dla mnie niczym balsam dla duszy. Czasem odnosiłam wrażenie, że proces nauki jest ukryty, bo ucząc się po prostu dobrze się bawiłam. Trudno jest wyrazić wdzięczność gdy należy się ona wielu osobom. Zwięźle ujmując powiem tak: dzięki profesjonalnie wyszkolonej kadrze, która efektywnie dzieliła się wartościową wiedzą, doświadczeniem i znajomością tematyki poszerzyłam własne horyzonty myślowe. Dziękuję za to wszystkim wykładowcom. Cytując za Robertem Kiyosakim: „Edukacja jest podstawą sukcesu”. Wiem, że ukończenie Podyplomowego Studium Trenerów Grupowych jest dla mnie początkiem trenerskiej edukacji, ale wybór tego adresu, to było to, czego szukałam. To jest miejsce, które dało mi dobrą energię do startu : )

Magdalena NagrodzkaPsycholog, Coach, Trener

Podyplomowe Studium Trenerów Grupowych oferuje kompleksowe szkolenie w zawodzie trenera. Program obejmuje wiele godzin ćwiczeń, które umożliwiają nie tylko sprawdzenie teorii w działaniu, ale przede wszystkim pozwalają na prawdziwe zrozumienie swojej roli, motywacji i możliwości rozwoju jako trenera. W moim przekonaniu jest to podstawa do podjęcia efektywnej pracy z procesem grupowym, co umożliwia wykonywanie tego zawodu. Wszystko to pod okiem wspaniałych, ciekawych, doświadczonych i pełnych pasji ludzi. Dla mnie był to ważny i pasjonujący rok. Nie tylko w zakresie nabycia nowych umiejętności warsztatowych, ale przede wszystkim ze względu na intensywny rozwój osobisty. Dziękuję. Z największą przyjemnością mogę polecić Podyplomowe Studium Trenerów Grupowych zarówno wszystkim planującym rozpocząć karierę trenerską jak i tym, którzy już posiadają doświadczenie w tym zawodzie.

Konrad PiaseckiStrateg i trener, właściciel firmy brand konsultingowej

Studia na PSTG dały mi sporą dawkę nowej wiedzy, ale przede wszystkim okazję praktycznego wykorzystania nowych umiejętności na zajęciach. Podoba mi się zespół wykładowców praktyków zawodu trenera, którzy dzielą się swoim doświadczeniem i warsztatem pracy.

Anna MillsWłaścicielka firmy, prowadzi szkolenia z komunikacji i mediacji w/g metody Porozumienie Bez Przemocy

Wyobraź sobie miejsce, w którym profesjonalna wiedza łączy się z życzliwością prowadzących zajęcia. Gdzie zdobywasz wiedzę aktywnie uczestnicząc w każdym doświadczeniu. Wyobraź sobie także, że otaczają Cię ludzie, którzy tak jak Ty marzą o pracy trenera, wyjątkowi na swój sposób a jednocześnie bardzo do Ciebie podobni. Czy uwierzysz, jeśli dodam, że to miejsce, w którym Koordynator Studiów traktuje Cię z życzliwością i chętnie udziela wszystkich potrzebnych informacji? To naprawdę nie jest opis raju. Wszystko to znajdziesz w Podyplomowym Studium Trenerów Grupowych. Od wielu lat zajmuję się marketingiem a we wrześniu tego roku ukończyłam studia trenerskie w Laboratorium Psychoedukacji. I jeśli mogłabym się podzielić z Wami jedną najważniejszą rzeczą, której się nauczyłam, to byłaby ona tak prosta, że aż bezcenna: poczułam się na tyle pewna swoich umiejętności, że po prostu zaczęłam to robić. Dlaczego tak się stało zaledwie po roku nauki? Bo otrzymałam porcję rzetelnej wiedzy o procesie grupowym, komunikacji w grupie, każdym etapie konstruowania szkolenia i jego przeprowadzania. Teraz nie tylko sama prowadzę warsztaty, ale potrafię je także samodzielnie ułożyć. Polecam!

Patrycja ZaługKierownik Produktu, Herbapol Lublin S.A. Trener, Akademia Kobiet Sukcesu

„Najcenniejszą wiedzą dla człowieka jest wiedza o nim samym. Tylko prawdziwie poznając siebie, będąc świadomym swoich mocnych i słabych stron, możemy rozpocząć fascynującą podróż do samorozwoju. Adepci sztuki trenerskiej powinni wybrać miejsce, gdzie w centrum zainteresowania będą oni sami jako żywy diament do oszlifowania. Szkoła, w której pedagodzy wydobywają piękno naszego indywidualizmu, dając gruntowne przygotowanie do nowej roli jest źródłem satysfakcji za równo dla uczniów jak ich nauczycieli. W wyprawie tej musimy być otwarci na Spotkania, bliskie i prawdziwe relacje, uczucia wzniosłe i piękne, ale też i na te trudne. Podejmując decyzje nie zawsze wiemy czy jest słuszną, wybranie drogi trenerskiej rodzi się w czasie i jest ciągłym poszukiwaniem. Zdobyte doświadczenie pod czujnym okiem profesjonalistów, wiedza przez nich przekazywana ani przez moment nie pozwoliły mi myśleć, że wybranie tej szkoły było pomyłką. Zobaczyłam siebie w relacjach z innymi, spojrzałam odważnie na świat, otwierając wiele z uchylonych drzwi. Pozostaje mi już tylko iść… „Źle się wywdzięcza mistrzowi, kto zawsze tylko jego uczniem zostaje.” Fredrich Nietzsche”

Anna FiduraMedical Consultant/Trener

Ukończyłem łącznie trzy różne studia podyplomowe i w tej trójce PSTG (ukończone 10 lat temu) uznaję z perspektywy czasu za najwięcej wnoszące do mojej praktyki trenera i coacha zespołów. Najważniejsze odkrycia: praca na procesie, realistyczne podejście do struktur ćwiczeniowych, kwestia odpowiedzialności uczestników, „czytania” tego co się dzieje grupie, jej dynamiki.

Piotr KociołekZałożyciel, partner zarządzający i executive coach w DBM Polska

Ważne rzeczy, istotne zmiany zaczynają się od małej rzeczy, od dmuchnięcia, twierdzi jeden z wykładowców Studiów Podyplomowych Trenerów Grupowych. Takim “dmuchnięciem” było znalezienie w internecie informacji o studiach. Zapisałam się bez chwili najmniejszego zastanowienia i ta decyzja rozpoczęła ważny dla mnie proces zmian, zmian na wielu polach, osobistym i zawodowych. Program studiów obejmuje zajęcia z teorii zmiany, grupy i jej dynamiki, komunikacji, zarządzania kryzysem, planowania, organizacji i prowadzenia treningów i szkoleń pracy i wiele innych. Spora dawka wiedzy, niekończąca się lista wartościowej literatury do przyswojenia, mała grupa studentów, indywidualne podejście powodują, że Studia te są wymagające – angażujące fizycznie, intelektualnie oraz emocjonalnie. Przez to też i przez fakt, że zdecydowanie dominują ćwiczenia, które zajmują 238 z 308 godzin wszystkich zajęć, to przy odrobinie zaangażowania niezwykle efektywny proces nauki i wyjątkowe życiowe doświadczenie. Przez kilkadziesiąt lat nauki i pracy zawodowej w ochronie dziedzictwa miałam i mam do czynienia z wieloma wspaniałymi nauczycielami. Jednak zespół Laboratorium Psychoedukacji i SWPS to najlepsza grupa wykładowców z jaką kiedykolwiek się spotkałam – profesjonalnych, zaangażowanych, uważnych i życzliwych. Bezpieczne środowisko jakie tworzą nie tylko sprzyja nauce i rozwojowi, ale pozostaje jako zasób wspierających doświadczeń, do którego można się odnieść w potrzebie. To wielki dar, za który jestem i zawsze będę wdzięczna. Każdego komu zależy na rozwoju własnym i własnych umiejętności społecznych, kto ma do czynienia z ludźmi, bez względu na rolę jaką pełni, czy stanowisko na w jakim pracuje, zachęcam do podjęcia nauki, najlepiej kończąc Podyplomowe Studia Trenerów Grupowych. Dzisiaj, nie wyobrażam już sobie jak można było funkcjonować w środowisku, zarządzać zespołem, prowadzić wymagające projekty i szkolenia bez wiedzy i zdobytego w trakcie studiów doświadczenia.

dr inż. Katarzyna PiotrowskaSpecjalistka w zakresie dziedzictwa i jego ochrony

Podyplomowe Studia Trenerów Grupowych to czas spędzony na świadomych doświadczeniach z grupą i w grupie, obserwacji zachodzących w niej procesów i uczeniu się jak sobie z nimi radzić, jak na nie wpływać. Dzięki zdobytej wiedzy rozwinęłam swój warsztat trenerski o wiele różnych technik m.in o szczególnie cenne w tym czasie metody pracy z grupą online. Mogłam przyjrzeć się sobie w roli trenerki, zaakceptować swoje ograniczenia i praktykować w oparciu o swoje mocne strony. Grupa Otwarcia, która jest elementem studiów, była dla mnie dopełnieniem tych wszystkich procesów i uważam, że jest bezcennym doświadczeniem dla każdej osoby, która ma zamiar podjąć się pracy z ludźmi. Kudos dla PSTG, prowadzących, grupy i dla mnie samej za udział w tym doświadczeniu!”

Marta WojtasPsycholożka, trenerka

Studia trenerskie w Laboratorium Psychoedukacji to punkt zwrotny w moim rozwoju zawodowym i osobistym. Miałam okazję poznać i szlifować warsztat trenerski pod okiem najlepszych trenerów, ale także, co dla mnie jeszcze ważniejsze, nauczyłam się uważności na drugiego człowieka – jego potrzeby, emocje i obawy. Tak dokładne zgłębienie procesu grupowego możliwe było dzięki przygotowaniu psychoterapeutycznemu kadry Laboratorium Psychoedukacji. Dodatkowo wisienką na torcie była dla mnie Grupa Otwarcia – obowiązkowy element programu, który okazał się dla mnie formującym wydarzeniem, które zostanie we mnie na długo.

Karolina MałaczekMenadżerka kultury